Dank je voor je aanmelding!

Wat kan je doen om je ervaring intenser te maken?

Wanneer je naar onze bijeenkomsten komt, zou je alvast wat voorbereidingen kunnen treffen. Hierdoor help je jezelf om meer profijt te halen uit de bijeenkomst. Het helpt je om makkelijker en dieper in hypnose te geraken en geeft het universum aan wat je graag zou zien gebeuren. Er zijn verschillende gebieden waar je al vast aan zou kunnen werken:

 

Intentie

 

Begin met het zetten van jouw intentie. Wat is je bedoeling met betrekking tot de bijeenkomst? Hoe wil je je graag voelen?

 

Eten en drinken

Ben je een echte koffie drinker? Wat zou kunnen helpen is om in de aanloop naar het weekend iets minder of even geen koffie te drinken, zodat je je wanneer je mediteert of meedoet met de regressie en de oefeningen beter kunt concentreren en focussen. Koffie maakt in veel gevallen het hoofd iets drukker (‘the monkey mind’) waardoor het vaak een grotere uitdaging is het ‘ego’ stil te krijgen. Dat geldt niet voor iedereen natuurlijk, maar het kan helpen.

 

Wat ook kan helpen is om, liefst al van tevoren, minder tot geen vlees te eten, geen alcohol te drinken of drugs (inclusief wiet, hash en paddo’s) te gebruiken. Dit kan sommigen helpen de frequentie te verhogen, waardoor er een intensere uitkomst is. Alcohol en drugs kunnen de energie van de hersenen wat verminderen waardoor het een grotere uitdaging kan zijn ‘in’ de meditatie en regressies te komen.

 

Vragen die je jouw hogere zelf wil stellen

 

Begin met het opschrijven van ongeveer 3 belangrijke vragen. Iets meer of minder is geen probleem. We gaan tijdens de regressies deze vragen voorleggen aan jouw hogere zelf en/of gidsen.

 

Visualisatie oefenen

 

Misschien doe jij dit al op regelmatige basis, maar je zou kunnen oefenen met visualiseren in de periode tot aan het weekend. Je kan jezelf oefenen door rustig te gaan liggen of zitten (of in meditatie te gaan) en, met je ogen dicht, in detail te gaan denken aan gewone situaties, zoals: hoe ziet je keuken er uit? Probeer dan de details te ‘zien’ zoals waar je koelkast staat en wat er in je kastjes ligt etc… Probeer daarin alle zintuigen mee te nemen. Zien, voelen (raak in gedachten dingen aan), horen, ruiken en proeven. Ruiken is voor sommige mensen heel moeilijk. Accepteer het gewoon wanneer dat niet lukt.

Oefen daarna ook eens met situaties die je wat minder vaak tegenkomt, zoals de supermarkt, een pretpark etc, etc. Het is de bedoeling dat je het probeert te zien vanuit je eigen perspectief, alsof je ogen open zijn, en dat je bijvoorbeeld ook naar je voeten kijkt om te zien wat voor kleding je aan hebt in je visualisatie. Dit helpt je nog beter te worden in het visualiseren/waarnemen in de regressies die we tijdens het weekend gaan doen.

 

Andere manieren van waarnemen

 

Er zijn natuurlijk ook andere manieren van waarnemen. Zo is er ook het helder weten, helder voelen en horen. Zie jij geen ‘plaatjes’ in je hoofd, dan kan het zomaar zijn dat je het gewoon weet, voelt of hoort… Dus ‘zie’ je niets, kijk dan naar hoe jij wel waarneemt. Alle vormen van waarnemen zijn goed natuurlijk. Het belangrijkste is dat je bewust bent van jouw manier van waarnemen…

 

Type denkers

 

Er zijn in grote lijnen 3 soorten ‘denkers’. Sommigen van ons gebruiken voornamelijk hun linkerhersenhelft, anderen hun rechterhersenhelft en er zijn er ook die beiden evenredig gebruiken. De linkerhersenhelft-denkers, degenen die gericht zijn op ‘denken’, kunnen soms wat meer uitdaging hebben bij het doen van meditatie- en regressie oefeningen. Ook gecombineerde-denkers kunnen dit zo ervaren. Ben jij een wat meer linkerhersenhelft-denker dan kan je wellicht wat oefenen om je ervaring van een sessie wat intenser te maken.

 

Hier kan je een test doen (klik op de link of op de knop onderaan) om te zien of je de oefening kan gebruiken. Deze quiz kan je helpen te bepalen welk type ‘denker’ je bent. De uitslag kan je uiteindelijk helpen jouw vaardigheden te vergroten zodat je een intensere en nog mooiere ervaring zal hebben tijdens het weekend. Oefenen is niet verplicht uiteraard maar wel een aanrader…

 

Niets moet…

 

Mocht je het moeilijk vinden om te stoppen met koffie, vlees en alcohol, geen probleem. Doe wat je kan en laat het los. Het zijn tips geen harde vereisten. Ook zonder het stoppen of minderen zal je een mooie sessie hebben uiteraard. Jouw hogere zelf en gidsen zullen ongetwijfeld hun uiterste best doen hun boodschap over te brengen.